Fysiotherapie Millingen
tel:024-6631658
info@fysiomillingen.nl

Fysiotherapievergoeding

Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars en kunnen uw behandelingen rechstreeks declareren bij uw zorgverzekeraar!

Fysiotherapie wordt vergoedt vanuit een aanvullende verzekering. Het is dus afhankelijk van uw aanvullende verzekering hoeveel behandelingen u vergoedt krijgt.

Kinderen krijgen maximaal achtien behandelingen per aandoening vergoed, als dat medisch noodzakelijk is. Heeft een kind hierna nog behandelingen nodig dan is het afhankelijk van de aanvullende verzekering hoeveel er vergoed worden.

Bent u goed verzekerd voor fysiotherapie?

Wij controleren bij aanvang van uw behandelingen uw verzekeringsgegevens. Het blijft echter uw verantwoording om uw bestedingsruimte in de gaten te houden aangezien wij geen volledig overzicht kunnen opvragen over de door u reeds ingediende bedragen binnen uw aanvullende verzekering.

Wat betekent een chronische indicatie?

Chronische indicatie betreft een aandoening voor langdurige fysiotherapie. Binnen het kopje langdurige fysiotherapie vindt u een lijst (lijst van Borst) met chronische aandoeningen. Let wel niet elke chronische klacht staat vermeld in deze lijst. Uw fysiotherapeut kan u daar nog beter over informeren.

Bij behandeling van een aandoening die voorkomt op de “lijst van Borst” worden de eerste 20 behandelingen vergoed uit de aanvullende verzekering. In het geval van niet of niet voldoende aanvullende verzekering zijn komen deze eerste 20 (gedeeltelijk) voor eigen rekening. Na de eerste 20 behandelingen vallen de behandelingen voor de betreffende chronische periode onder de vergoeding van de basisverzekering.

Kinderen, tot 18 jaar, krijgen alle behandelingen vergoedt indien de aandoening op de lijst voorkomt.

De kosten, die vanuit het basispakket verzekerd zijn en door de fysiotherapeut bij uw verzekeraar in rekening worden gebracht, zijn van invloed op uw verplicht eigen risico. Zie hiervoor de uitleg in het tabblad "Eigen risico".

Copyright © 2015. All Rights Reserved.